کدام روش پستی برای من مناسب است؟



 

تعریف بهترین روش پستی برای هر شخص متفاوت است و هر فرد با توجه به نیاز و توقعاتی که از یک شرکت پستی دارد، بهترین روش را انتخاب می‌کند. عده‌ای سرعت برایشان اهمیت زیادی دارد و حتی حاضرند بیشتر هزینه کنند تا بسته‌هایشان در سریع‌ترین زمان ممکن به مقصد برسند. ولی عده‌ای دیگر راحتی برایشان در اولویت اول قرار دارد و روشی را انتخاب می‌کنند که تمام مراحل از ثبت سفارش تا ارسال بسته در آن آسان و همیشه در دسترس باشد و...

با ما همراه باشید تا با کمک اطلاعاتی که در ادامه مقاله در اختیارتان می‌گذاریم، بتوانید بهترین روش پستی برای خودتان را پیدا و انتخاب کنید.

خدمات پستی روی گوشی شما

اگر جزو آن دسته از افراد هستید که از تماس‌های تلفنی گریزانند و ترجیح می‌دهند همه کارها را اینترنتی انجام دهند، باید به شما بگوییم که این روزها بیشتر شرکت‌های پستی امکان ثبت سفارش و ارسال بسته آنلاین را دارند و کاربران می‌توانند همه کارهای پستی خود را از طریق سایت یا اپلیکیشن‌های شرکت‌های حمل و نقل‌ انجام دهند. پست بار، الوپست، تیپاکس و یارباکس از جمله این شرکت‌ها هستند. همچنین امکان رهگیری بسته از مبداء به مقصد، به صورت لحظه‌ای و آنلاین برای شما فراهم است.

بسته ها پشت در منتظرند

حتما تا به حال کلمه کوریر سرویس را شنیده‌اید، اما آیا معنای واقعی کوریر سرویس یا ارسال درب به درب را می‌دانید و از تفاوت آن با پست خصوصی آگاهی دارید؟ کوریرها، معمولا یک سازمان خصوصی هستند که حمل بسته و نامه‌ها را آسان‌تر می‌کنند آن‌ها راه‌حل کاملی برای بسیاری از نیازهای حمل‌ و نقل هستند؛ از رساندن کالاهای فروشگاه‌های آنلاین گرفته تا ارائه خدمات بسته ‌بندی، پرداخت در محل و...

همان‌طور که گفتیم کوریر سرویس حق انتخاب‌ بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد، مثلا برای ارسال بسته دو گزینه پیش رو دارید: بسته را در محل خود، تحویل کوریر سرویس دهید یا آن را به نزدیکترین نمایندگی برسانید. اگر شرایط شما به گونه‌ای است که از خانه یا محل کار نمی‌توانید خارج شوید، برای ارسال بسته از شرکت هایی استفاده کنید که ارسال درب به درب دارند.

تیپاکس یک شرکت کوریر سرویس است و بسته ها را به صورت درب به درب ارسال می‌کند. شما با یک تماس تلفنی و یا به صورت کاملا آنلاین (اپلیکیشن مای تیپاکس و سایت تیپاکس) می‌توانید ثبت سفارش کنید. نماینده تیپاکس درب منزل یا محل کار شما حاضر می‌شود و بسته شما را تحویل گرفته و به مقصد می‌رساند. کالارسان و یارباکس هم ارسال درب به درب دارند و با استفاده از اپلیکیشن آن‌ها می‌توانید ثبت سفارش را انجام دهید. پارسل و چاپار هم از شرکت‌های دیگر پستی هستند که حمل و نقل بسته ها را به صورت درب به درب انجام می‌دهند.

بسته ها دوست دارند که سریع و سالم برسند

سریع و به موقع رسیدن بسته‌ها بسیار مهم است به گونه‌ای که اگر بعضی از بسته‌ها به موقع نرسند رسیدن آن‌ها دیگر اهمیتی ندارد! هدایای مناسبت‌های خاص و اسناد و مدارک جزو این دسته از بسته ها هستند. مورد بعدی که در حمل و نقل بسته اهمیت دارد به سلامت رسیدن آن‌ها است.

برای اینکه بسته‌هایتان سریع و سلامت به مقصد برسند باید یک شرکت پست مناسب انتخاب کنید که خیال شما را از بابت حمل و نقل و بسته بندی مناسب راحت کنند.

کالارسان، تی‌ان‌تی، تیپاکس و چاپار از شرکت های پستی هستند که خدمات بسته بندی ارائه می‌کنند. تیپاکس طیف گسترده‌ای از انواع بسته بندی برای کالاهای مختلف و با ویژگی‌های خاص دارد که با محیط زیست نیز سازگار هستند.

بسته بندی مناسب تا حد زیادی از کالای شما در برابر آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کند اما اگر به هر دلیل کالای شما آسیب ببیند، بعضی از شرکت‌های پستی هزینه آن را می‌پردازند. پس اگر امنیت و سلامت کالا برای شما اولویت بالایی دارد حتما در انتخاب شرکت حمل و نقل دقت کرده و شرکتی را انتخاب کنید که بسته های شما را بیمه می‌کنند.

همه بسته هایی که توسط تیپاکس جابه‌جا می‌شوند در صورتی که آسیب ببینند بر طبق قوانین جبران خسارت تیپاکس، شامل جبران خسارت می‌شوند. یار باکس، چاپار و تی‌ان‌تی هم بعضی از بسته‌ها را در طول سفر آن‌ها بیمه می‌کنند.

با توجه به مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم می‌توانید بهترین روش پستی و شرکت حمل و نقل مناسب را انتخاب کرده و بسته های پستی خود را ارسال کنید.

Comments

Popular posts from this blog

روش های مختلف ارسال بسته به شهرستان